Maťo Homola pokračuje v kopcovej sezóne, tento víkend ho čaká Ústecká 21!

Ako určite viete, Maťo Homola tento rok štartuje v Medzinárodných majstrovstvách Slovenskej republiky v pretekoch automobilov do vrchu (MMSR 2025). Najbližší víkend ho čakajú spojené preteky v Českej republike v Ústí nad Orlicí, kde sa konajú Mistrovství ČR v závodech do vrchu a MMSR 2025.


Poďme však pekne po poriadku. Pred Maťom je celá sezóna s tímom BRP Motorsport na vozidle Hyundai i30N TCR, prvé preteky sa konali na Slovakiaringu. Pre niektorých môže byť nezvyčajné, že kopcové preteky sa konajú na okruhu, no tento spôsob sa začal počas covidových čias a zachoval sa dodnes. Môžu sa považovať za prológ alebo úvod sezóny, kde si jazdci môžu vyskúšať svoju techniku v najbezpečnejších podmienkach celej sezóny. 

 

Vo svojom domácom prostredí Maťo vyhral. Zvíťazil nielen vo svojej kategórii 3a, dokonca vyhral aj hodnotenie vozidiel s pohonom jednej nápravy, 2WD. Pozor, v tejto kategórii nájdeme aj veľmi výkonné autá, ako Porsche, KTM a pod. Maťo má za sebou tak veľmi úspešný víkend, kedy vyhral všetko, na čo mal nárok.

 

Ako sa vlastne jazdia preteky do vrchu? Sobota aj nedeľa sú samostatné pretekárske dni – v každom z nich má pretekár dve tréningové a dve súťažné jazdy. Súčet časov súťažných (ostrých) jázd vytvára celkové poradie.

 

Napriek výborným výsledkom nebolo počas domáceho víkendu všetko úplne ružové a Maťo sa trápil s nastavením svojho vozidla. Tím BRP Motorsport sa okamžite pustil do práce, aby vozidlo pred ďalším podujatím dôsledne pripravil. Výmenou prešli tlmiče, nanovo celé vozidlo nastavili a tak by na najbližších pretekoch v Českej republike malo byť všetko na 100 %. Veľký rozdiel je napríklad v nastavení celkovej geometrie vozidla – zatiaľ čo na okruhu musí byť konzervatívnejšia, nesmie si „zožrať“ pneumatiky v priebehu dvoch kôl, ale musí vydržať cca 30 minút, na kopci je to úplne inak. Auto potrebuje do pneumatík dostať čo najrýchlejšie teplotu a po necelých dvoch minútach je po jazde. Aj Maťo si musí zmeniť myslenie z okruhovej „konzistentnosti“ na okamžité plné nasadenie od prvých metrov.

 null

Na tohtovíkendové spojené podujatie českého a slovenského kopcového šampionátu je prihlásených viac ako 130 jazdcov. V kategórii 3a bude výrazne viac vozidiel, pribudnú aj autá s pohonom oboch náprav, rovnako v triede 2WD pribudnú ďalšie GT vozidlá. Na Maťa čaká čokoľvek, len nie „pohodinda“ za volantom a tento víkend poriadne preverí jeho jazdecké umenie.

 

Ako vyzerá príprava na preteky? Primárne podľa onboardov, keďže na žiadnom simulátore kopce nenájdete.

„Je to pre mňa veľká výzva, naposledy som šiel do vrchu v roku 2023 v Novej Bystrici, ktorá je relatívne široká – tu je to výrazne užšie, s viac zákrutami a menším priestorom na chybu,“ hovorí slovenský jazdec a dodáva: „Je to prvý skutočný kopec sezóny, známy aj obrovským množstvom fanúšikov, veľmi sa na to teším!“

 

Hlavný cieľ pre Maťa na tento víkend je pokračovať vo výborných výsledkoch z ostatných pretekov, hoci to nebude vôbec jednoduché a Maťo k tomu pristupuje s veľkou pokorou. Tím BRP Motorsport nasadzuje až 4 vozidlá, jedno TCR, s ktorým ide Maťo, a ďalšie 3 i30 N, ktoré pre kopcové účely prerobil sám tím.

 

Trať v Ústí nad Orlicí je úzka, zamotaná doslova v lese. Na pretekárov čaká 3650 m zákrut s prevýšením 225 m a cieľ je vo výške 550 m n. m.

 Časový harmonogram: 

24.5. Sobota
08:00 – 09:30                         1. tréningová jazda     
10:00 – 11:30                         2. tréningová jazda
13:00 – 14:30                         1. ostrá jazda
14:45 – 16:15                         2. ostrá jazda
16:45                                      Vyhlásenie výsledkov 

25.5. Nedeľa
08:00 – 09:30                         1. tréningová jazda     
10:00 – 11:30                         2. tréningový jazda
13:00 – 14:30                         1. ostrá jazda
14:45 – 16:15                         2. ostrá jazda
16:45                                      Vyhlásenie výsledkov

Spolupracujeme